maandag 4 november 2013

School

Hallo allemaal,

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst.
Nu plaats ik vandaag weer een nieuwe blog.
En dan met het onderwerp SCHOOL.

Pas geleden heb ik op school kenbaar gemaakt bij één van de pedagogen dat ik last heb van DCD.
En dan ook met name tegen welke problemen ik aanloop.
Dit heb ik daar aangekaart omdat ik me in eerste instantie erg onbegrepen voelde.
Dat kwam met name omdat ik het idee had dat mijn mentor niet wou luisteren.
Of althans het probleem niet serieus wou nemen.
Want in mijn ogen kon  ik maar met 1 persoon praten en dat was een oud sportdocent van mij.

Het gesprek met de pedagoog zag ik wel erg tegen op.
Dit omdat ik niet wist wat ik kon verwachten.
Maar ook om het feit dat ik mijn mentor niet het gevoel wou geven dat ik hem buitenspel zou zetten.

Achteraf viel het gesprek erg mee.
De pedagoog luisterde erg goed  en herkende mijn problemen waar ik tegen aan liep.
Dat kwam ook omdat ze de basis problemen van DCD ook kent.
Daarom hoefde ik het ook niet tot in de basis uit te leggen.

Uiteindelijk hebben we samen een plan op poten gezet.
Dit om mijn docenten goed in te lichten.
Om zo te hopen dat er wat meer begrip kwam.
Maar ook dat ze mij  konden helpen.

Nu deze mail gestuurd is word ik al gelijk anders benaderd door docenten op school.
Wat voor mijn gevoel een zeer positief effect heeft.
Vooral omdat mijn eigenwaarde daarvan ook op niveau blijft.

Daar heb ik overigens ook iets voor gekregen van de mesoloog.
Genaamd  chiazaad.
Om er zo voor te zorgen dat mijn reactie om hoog gaat.

Voor vragen reageer gerust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten