donderdag 10 oktober 2013

Stage

Stage:

Voor de gene die dit leest, vandaag een stukje over het stage lopen.

Op moment ben ik een laatste jaars MBO student.
Hier volg ik een commerciële niveau 4 opleiding.
Waarvoor ik dan ook stage moet lopen.

Gezien het feit dat DCD bij mensen in mijn omgeving vrij onbekend is, zag ik daar dan ook behoorlijk tegen op.
De eerste dag was dus voor mij dan ook niet echt geweldig.
Echter had ik het er thuis goed over gesproken.
Thuis heeft men mij tips gegeven over hoe ik het dan ook het beste kan aanpakken.

Dus heb ik om problemen te voor komen gelijk open kaart gespeeld.
Toen heb ik heel kort uitgelegd wat het inhield.
Alleen omdat ik dat niet goed kan heb ik men verteld dat ze beter iemand konden bellen.
En dan wel namelijk mijn begeleider.
Dat leek hun ook een erg goed idee.
En op deze manier had mijn stage al vrij snel begrip voor de situatie.

Wel is waar had ik de eerste paar week iets meer tijd nodig om alles te leren.
En koste het ook meer moeite om rustig te blijven.
Maar inmiddels mag ik denk ik wel zeggen dat ik bewezen heb dat zelfs iemand die een achterstand heeft prima de targets van een bedrijf kan halen zo lang ze je maar in de eerste tijd goed ondersteunen.

Deze tip zou ik aan iedereen dan ook graag willen mee geven.
Bespreek voortijd met mensen die je vertrouwd hoe je zo'n situatie moet aanpakken.
En speel gelijk open kaart  met de mensen die dicht bij je staan.
Het zij op school je docenten, of op je werk bij je collega's.
Alleen op deze manier kan je begrip creëren.

Mocht je hier op of aanmerkingen voor hebben, of je wilt iets speciaals weten.
Reageer dan gerust op een bericht en ik probeer er met mijn volgende blog op te reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten